MEER INFO

HOME

GRATIS HAAKPATRONEN en HAAKINFORMATIE
voor beginners en gevorderden
. -

Laatste update 14-12-2018

Deel de site met je vrienden

HAAKSTEKEN:

HAAKPATRONEN: A-Z

Kleding

H A N D I G E  H A A K T I P S  V I N D  J E  H I E R

.

HOE ZORG JE DAT DE ZIJKANTEN VAN JE HAAKWERK NETJES RECHT BLIJVEN?

Dit is meestal vooral bij beginnende hakers/haaksters een probleem. Je herkent nog niet precies waar je de haaksteken precies moet maken en dan doe je er al snel eentje teveel of te weinig.
Het gevolg is bijna altijd fataal voor je project, want als je het te laat ziet, dan is dat meestal niet meer te herstellen en is er nog maar een mogelijkheid en dat is uithalen, dat wil je natuurlijk niet, dus kun je het beste deze methode gebruiken.

Haal bij de Action/Zeeman/Wibra een of meer zakjes steekmarkeerders.

BESTEL ze DIRECT hieronder, volgende dag in huis (niet op zondag)
GRATIS bezorging
 
Deel de site met je vrienden

Als je de eerste toer lossen gemaakt hebt, deel je deze met de steekmarkeerders op in gelijke delen van 10 steken, dat telt het gemakkelijkste. Dan begin je aan de tweede toer (vergeet de keerlosse niet als die in het patroon vermeld wordt) en je haakt de eerste 10 steken.
De 10e steek moet dan precies bij de steekmarkeerder zijn. Is dat niet zo, kijk dan waar je er eventueel een steek vergeten kan zijn en begin opnieuw.
Op deze manier werk je de hele toer af en hoef je nooit meer als 10 steken uit te halen.
Bij het begin van de 2e toer zet je de steekmarkeerders in de eerste gehaakte toer en werkt ook deze op dezelfde manier af.

Kijk ook gelijk even naar deze video om je haakwerk met stokjes mooi recht te krijgen en te houden.

.